Fikční světy a architektura bez razítek

# architektonické večery, architektura, Architektura a virtuální prostor, Barbora Tauerová, Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, fikční světy, Petr Bouška, přednáška

Vloženo02. 04. 2025

Text Markéta Hossingerová

Přednáškový cyklus „Architektura a virtuální prostor“ připravuje spolek Pěstuj prostor ve spolupráci s Fakultou designu a umění Ladislava Sutnara ZČU. Série přednášek s navazujícími diskusemi propojuje architekturu s digitálními technologiemi a umělou inteligencí. Druhá část cyklu se zaměří na herní a audiovizuální prostředí a na to, jak se v něm vytváří a jak funguje prostor, architektura a náš pohyb světem, který neexistuje ve fyzické realitě. Přednáška se uskuteční ve čtvrtek 10. dubna od 15:30 hodin v budově FDU ZČU v Univerzitní ulici.

Datum: 10. 4. 2025
Čas: 15:30 hod.
Místo: Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara ZČU, Univerzitní 28, Plzeň

***

Událost na Facebooku

***

Architektka a herní vývojářka Barbora Tauerová se ve svém příspěvku „Fikční světy, reálné principy“ zaměří na to, co si herní světy berou z reálné architektury – a proč by měly být herní prostory navrhovány se stejnou péčí jako ty skutečné. Ukáže, jak se digitální a fyzická vrstva města ovlivňují a jak do těchto světů vstupujeme my jako hráči i obyvatelé.

Petr Bouška, architekt působící ve Warhorse Studios, přiblíží svou cestu od filmové scénografie k hernímu vývoji. Ve své přednášce „Tvoření bez zhmotnění aneb stavění bez razítek“ se podělí o zkušenosti z vývoje historické hry Kingdom Come: Deliverance II a přiblíží roli architekta v digitálních světech, kde se nestaví podle územních plánů, ale podle logiky vyprávění, hratelnosti a atmosféry.

 

Vstupné na akci činí 60 Kč (studující FDU mají vstup zdarma). Vstupenky budou k dispozici na místě a v předprodeji na plzenskavstupenka.cz a GoOut.cz.

 

Třetí díl cyklu Architektura a virtuální prostor, který se koná za podpory Ministerstva kultury ČR, města Plzně a Nadace české architektury, se uskuteční 24. dubna od 15:30 hod. v budově Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara ZČU. O generativní architektuře a designu budou přednášet architekti a pedagogové doc. Shota Tsikoliya z Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze a Ing. arch. Lukáš Kurilla z Fakulty architektury ČVUT v Praze a Architectural Institute in Prague.

***

Barbora Tauerová
Architektka a herní vývojářka zaměřující se především na virtuální a rozšířenou realitu. Vystudovala architkturu na Fakultě umění a architektury v Liberci, podílela se na tvorbě VR aplikace Space Elevator a připravované VR hry The Third Pill. Zkoumá, jak na sebe vzájemně působí digitální a fyzická vrstva města a jak do těchto světů zapadáme my jako obyvatelé i jako hráči.

Petr Bouška
Architekt a filmový scénograf, v současné době tvořící počítačové hry ve studiu Warhorse Studios. Vystudoval architekturu na Fakultě umění a architektury Technické univerzity v Liberci a scénografii na DAMU. Od roku 2019 působí ve Warhorse Studios, kde se podílí na tvorbě historických her, mimo jiné na pokračování oceňovaného titulu Kingdom Come: Deliverance.