Otevřená výzva pro malé změny v plzeňském veřejném prostoru
Čím chcete, aby pro vás byla Plzeň? Městem, kde se dá žít i vně dveří vašeho bytu, městem, které se mění i dle vašeho přání?
Dobrý den,
dlouhou dobu nosím v hlavě vizi pro revitalizaci některých dopravních uzlů. Rád bych se o ni podělil s lidmi, kteří se o veřejný prostor zajímají, i když je to vše, jen ne drobný projekt.
Jedna se o to, zrevitalizovat křižovatku u vlakového nádraží/Tesca. Lidi byli nuceni lézt pod zem, teď už zase chodí i horem. Má to logiku, protože pod zemí by měla jezdit auta. Celý prostor by tim získal úplně jiný rozměr, stanice MHD by mohli být blízko sebe a blízko nádraží, mohla by tam být zeleň i nějaké menší budovy. Díra v zemi už tam je, stačí ji upravit a smysluplně využít.
Stejný princip by se dal použít i jinde.
Viz Popis podnětu
Vzhledem k náročnosti tak, jak mi mé schopnosti umožní.
Dobrý den, děkuji za komentáře na které bych chtěl reagovat. Plus bych přidal jeden podnět pro pěstuji prostor. Jak zde bylo řečeno, o podobném řešení se uvažovalo již za socialismu, Ale bylo považováno za příliš nákladné. Jsem přesvědčen že pokud se na to podíváme z dlouhodobého hlediska tak žádné řešení nebo přinese takový poměr totální změny kvality prostoru vůči vynaloženým nákladům jako je odvedení automobilové dopravy pod zem a ponechání povrchu pro městskou hromadnou dopravu a chodce. Sblížení zastávek MHD, zkrácení přestupu, možnost vybudovat parkovou úpravou nebo zde postavit budovy, lepší dostupnost vlakového nádraží a řada dalších aspektů které ani nedovedu třeba objevit, jsou mnohem důležitější než náklady které by toto řešení stál. A vidím v zde roli pro Iniciativu pěstují prostor, která by mohla provést s obšírně šetření nebo průzkum mezi občany plzně a nebo všemi kteří tento prostor používají protože ho nepoužívají jenom obyvatele plzně, a zjistit jakému řešení je občané dali přednost. Vzhledem k tomu, jak dopadl prostor po bývalém domu kultury na nábřeží, by celý tento prostor mohl získat úplně novou kvalitu.
Nás (Živá Plzeň) zas napadlo použít stávající džuznu :-) jako parkovací prostor pod zemí, auta v takovým množství, co tam jezdí, by tam neměla být vůbec. Sirková by se měla vrátit a MHD by opět jezdila Nádražní, nakonec lidi tasm stejně vylézají z podchodu od vlaku, takžetramvaje tam, kde byly, by byly ideální