Řešení zácpy na Roudné (ul. Otýlie Beníškové směr sever)

Kategorie

Mám nápad

Autor podnětu

Tomáš Kuba

Vloženo

10. 01. 2014

Ročník

2013-2014

Městský obvod

MO Plzeň 1

13 bodů

Každý den v dopravní špičce stojí skrz celou Roudnou pomalu popojíždějící fronta aut, která začíná často až u fotbalového stadionu a končí na vyústění ulice Ot. Beníškové do kruhového objezdu nad Karlovarskou ul.
Hlavním důvodem je přednost automobilů, jedoucích po kruhovém objezdu. Těch je sice výrazně méně než aut, vjíždějících z O.Beníškové, nicméně účinně stačí zpomalit jejich vjezd na kruhový objezd natolik, aby vytvořily kolonu.
Výrazně dominující směry průjezdu kruhového objezdu jsou ze severní části Karlovarské do O.Beníškové a z O.Beníškové na sever. V případě, že se umožní průjezd těmito dvěma hlavními směry bez nutnosti dávat při vjezdu na kruhový objezd přednost, bude to mít poměrně výrazný kladný vliv na průjezdnost tohoto místa. Podstatné je především zvýšení průjezdnosti z Roudné na sever.

Návrh autora podnětu

Poměrně jednoduché a levné řešení je zúžit kruhový objezd v jeho méně frekventovaných částech pouze do jednoho (vnitřního) pruhu. Jedná se především o segment mezi výjezdem do O.Beníškové a vjezdem z O.Beníškové, případně i mezi výjezdem na Karlovarskou směr sever a vjezdem z Karlovarské ze severu. Řešení se dá realizovat velmi levně, bez nutnosti stavebních úprav, pouze instalací betonových bloků a úpravou dopravního značení. Na přiloženém obrázku jsou nad ortofotomapou kruhového objezdu znázorněny hlavní tahy (červená, fialová) a místa instalace zátarasů (černé šrafování)
Výhodou je i to, že řešení je možno řešit zkušebně dočasným značením (jako v případě uzavírek - žluté šipky a přenosné značky) a v případě, kdy by se řešení ukázalo jako nevyhovující, jde snadno vrátit původní stav. Jsem ale přesvědčen, že se ukáže, že toto řešení výrazně sníží čekací doby ve frontách na Roudné z jihu na sever. Bohužel, stejně elegantní řešení pro opačný směr nemám.


Přiložené soubory
DO DISKUSE

Diskuse k podnětu

od: Jan Svoboda

17. 02. 2015 | 01:06 |

stačilo by , kbyby řidiči uměli využívat stávající dvouprodový okruh. auto které neodbočuje z kruhového objezdu jede ve vnitřním pruhu - a problém je vyřešen. tedy za předpokladu vzájemné spolupráce , tak aby se řidiči vzájemně pouštěli do pruhů. takže navrhuji vytvoření instruktážního videa a pouštět ho všem řidičům. ( mimochodem to samé platí pro pravidlo zipu )

od: Petr Domanický

10. 01. 2014 | 02:21 |

Je tomu už zhruba 50 let, kdy západní urbanisté přišli na to, že největším omylem při stavbě města je snaha o plynulou individuální automobilovou dopravu v centrech měst. Vede to k ničení měst, vyhazování obroských prostředků a problém to nikdy nevyřeší, neboť jakékoliv volné místo v centru uvolněné pro 1 auto jich 100 přiláká. Jediné, co vede k fungujícím centrům, je stavba města, v němž základem je plynulost pohybu a pohoda pěších, jíž se vše ostatní musí podřídit. Skutečnost, že Plzeň je v tomto poznání na začátku (konečně už aspoň tak) je nejpodstatnější příčinou tragické situace veřejného prostoru plzeňského centra (obětování veřejného prostoru - včetně mnohých nábřeží, bývalých parků a zahrad, zahradních restaurací a dvorů - autům tu takřka nemá meze), včetně mnohých kdysi velmi atraktivních míst.

od: Tomáš Kuba

10. 01. 2014 | 02:45 |

Je možné řešit na zkoušku dočasným značením (jako v případě uzavírek - žluté šipky a přenosné značky) a v případě, kdy by se řešení ukázalo jako nevyhovující, jde snadno vrátit původní stav.

Registrovat se

Přidat komentář k podnětu

Komentář



Google+