Městský obvod Plzeň 1 zvažuje úpravu veřejného prostranství na Vinicích, občané se mohou zapojit do plánování jeho budoucnosti

# komunitní plánování, veřejný prostor, Vinice, za školou, zapojení veřejnosti

Vloženo21. 06. 2018

Text Správce systému

Městský obvod Plzeň 1 připravuje záměr úpravy veřejného prostranství mezi ulicemi Hodonínská, Sedlecká a Brněnská. K projektu pod názvem „Louka za školou – Plzeň Vinice“ chce přistoupit participativně, zeptat se lidí na jejich zkušenosti a dát jim možnost uvést jejich představy o rozvoji lokality. Cílem projektu by mělo být zlepšení prostředí pro trávení volného času místních obyvatel.

„Podobný projekt již několik let řešíme ve vnitrobloku Krašovská na Košutce, nyní je ve fázi stavebního povolení. Přímá dlouhodobá spolupráce s občany se nám zde velmi osvědčila. Zkušenosti a představy místních obyvatel o tom, jak by mohlo a mělo dané veřejné prostranství fungovat, jsou zásadní pro správné nasměrování projektu. Proto budeme velmi rádi, když se do projektu zapojí,“ zve občany místostarostka obvodu Ivana Mádlová.

Občané se mohou zapojit jednou či nejlépe oběma z následujících možností:

A) Vyplněním ankety, kterou naleznou on-line ZDE . Anketu lze vyplnit do 25. července 2018.
(Pozn.: tištěná verze je k dostání např. v městské knihovně na Vinicích (Hodonínská 55)).

B) Účastí na plánovacím setkání s představiteli obvodu, sociology a facilitátory, které se odehraje v úterý 11. září 2018 od 17.00 hodin přímo na louce v řešeném území (viz mapka). Během setkání budou také představeny výsledky ankety.

Projekt realizuje Městský obvod Plzeň 1 spolu se spolkem Pěstuj prostor a sociology z MAKAI atelier. Do konce roku 2018 má být jasná představa o směřování projektu (projektový záměr). Na případné následné kroky – přípravu menší architektonické soutěže a zpracování dokumentace – budou zapotřebí cca další 2 roky. Se stavebními úpravami by se tak mohlo začít v roce 2021. Případné dotazy mohou občané zasílat na tomasukovar@plzen.eu nebo info@pestujprostor.cz.

Mapa řešeného území: